pull-icon
logo-mobile
avatar

نام و نام خانوادگی

حساب کاربری

Dashboard

خروج

اخبار > شرف شاتر را نگهدارید؛ شب محمد صیاد برگزار شد

شرف شاتر را نگهدارید؛ شب محمد صیاد برگزار شد

شامگاه پنج‌شنبه ١٢ اسفند ١۴٠٠ در پایان هفته نخست برپایی نوزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر مراسم شب مخصوص محمد صیاد با نمایش فیلم «آقاى صياد را ول كنيد» برگزار شد.
ساعت ۱۹ فیلم اکران شد و محمد صياد، مريم ملك‌مختار و حميد باباوند نيز بعد از نمايش فيلم به نقد و بررسى و گفت‌وگو درباره فيلم پرداختند.

به گزارش دبیرخانه تصویر سال، نمايش اين فيلم كه با استقبال زيادى رو به رو شده بود، ساعت ١٩ آغاز شد. پس از نمايش فيلم با دعوت سمانه رستمى؛ محمد صياد، مريم ملك مختار و حميد باباوند به روى صحنه آمده و به گفت و گو درباره فيلم پرداختند.

محمد صياد در اين نشست گفت: تلاش كردم كه درباره خودم و كارم اغراق نكنم. به دوستانم توصيه مى‌كنم شرف شاتر را حفظ كنند. او در بخش ديگرى از حرف‌هايش گفت: از همسرم تشكر مى‌كنم كه با انجام اين كار موافقت كرد. حقيقتا بعد از اين كه به آقاى صمديان گفتم كه حاضرم براى اين كار، به همسرم گفتم اگر موافق نيستى بگو، چون مطمئنا اين كار طولانى خواهد بود.
مريم ملك مختار نيز در صحبت‌هايش ضمن تشكر از سهند صمديان و نقش ويژه او در شكل‌گيرى اين اثر، از همراهى محمدرضا دلپاك، سهيل صمديان، نغمه مقصودلو و زهرا راد نيز تقدير كرد.
ملك درباره‌ى روند انجام مصاحبه‌ها كه به پنج مقطع انقلاب، حادثه طبس، جنگ، مهاجران كرد و ورزش تقسيم مى‌شود، گفت: مصاحبه‌ها بر اساس فهرستى كه آماده كرده بوديم، انجام شد؛ اما در طول مسير با خاطرات و صحبت‌هاى آقاى صياد فضاهاى جديدى را ايجاد مى‌كرد.
حميد باباوند نيز در اين نشست اظهار داشت: اين فيلم گذشته از نقش سيف‌اله صمديان كه به شكل واقعى در موقعيت تهيه كننده ايستاده است و آقاى صياد كه محور اتفاقات است، سه ركن دارد. مريم ملك كه توانسته اين طور به خصوصى ترين لحظات محمد صياد نفوذ كند، سهند صمديان كه با انتخاب‌هاى دقيقش روايت فيلم را ساخته و تصاوير را بازآفرينى كرده، محمدرضا دلپاك كه با افزودن جزييات بى‌نظير در صداگذارى فيلم؛ محصولى را ساخته‌اند كه بيش از آن كه به شكل يك مستند پرتره معمولى ديده شود؛ يك فيلم هنرى است كه مى‌شود بارها به تماشاى آن نشست.
با دعوت باباوند، سيف‌اله صمديان دوباره به روى صحنه آمد و در جواب اين پرسش كه چرا از عنوان تهيه كننده استفاده نمى‌كنيد، گفت: الان كه تاكيد كردى، با خودم مرور كردم كه آيا واقعا من نقشى داشته‌ام يا نه و ديدم درست است كه در دنيا معناى واقعى تهيه كننده همين نقش قراردادن افراد در جايگاه و موقعيت مناسب خودشان است؛ اما ناخودآگاه همه تهيه كننده را در جايگاه سرمايه‌گذار مى‌بينند. شايد دوسوم فضاى فعاليت دفتر تصوير طى يك سال در اختيار اين پروژه بود.
سيف‌اله صمديان در پايان صحبت‌هايش از سيروس علينژاد روزنامه نگار پيشكسوت براى صحبت دعوت كرد. او كه روزگارى سردبير روزنامه آيندگان بود نيز گفت: بعد از ديدن اين فيلم دلم مى‌خواهد دوباره به سراغ عكس‌هاى صياد بروم و آنها را مجددا نگاه كنم.
اين نشست با عكس يادگارى عكاسان حاضر در نشست، در كنار محمد صياد، در ساعت ٢١ به پايان رسيد.


گزارش: زهرا راد